Najnovije vijesti
Početna / Hronika iz Tuzlanskog Kantona / Završen 45. Međunarodni Sajam šljive u Gradačcu

Završen 45. Međunarodni Sajam šljive u Gradačcu

Izlagači zadovoljni, ispunjena očekivanjadobitnici medalja Sajma sljive

U subotu, 01. septembra nakon četri dana koliko je trajao završen je 45. Međunarodni sajam poljoprivrede i prehrambene industrije – Sajam šljive u Gradačcu na kojem su se predstavili izlagači iz BiH i zemalja regiona. Svoje proizvode i usluge prezentovalo je oko 320 izlagača na 5.000 kvadratnih metara otvorenog i zatvorenog prostora. Izloženi su sajamski eksponati nekih od najznačajnijih proizvođača i prerađivača poljoprivrednih proizvoda, predstavile su se brojne organizacije i institucije koje podržavaju i promoviraju ovu privrednu granu.

Valentin Inzko na standu PZ Late– „Sudeći po reakcijama izlagača, zvaničnika i posjetilaca ovogodišnji sajam je bio jedan od najbolje organizovanih i najbrojniji po broju učesnika. Veoma smo zadovoljni prezentacijama izlagača a poljoprivrednici su imali priliku saznati neke od najvažnijih informacija i preporuka za uspješno bavljenjem agrarom, prije svega plasteničkom proizvodnjom cvijeća i povrća te suhhe šljive kao prepoznatljivog bredna na tržištu. Održan je niz okruglih stolova, kolektivnih izložbi i prezentacija programa iz područja poljoprivrede i biznisa. Zahvaljujem se pokrovitelju Vladi Tuzlanskog kantona, našim sponzorima i partnerima bez čije pomoći ova tradicionalma manifestacija ne bi mogla biti ovako dobro organizovana“, rekao je direktor Gradačačkog sajma Hašim Šabanović.

Generalni sponzor 45. Sajma šljive je Ministartsvo privrede Kantona Sarajevo a ministar Muharem Šabić je naglasio da su se sami ponudili za sponzorstvo.

– „Mi bismo voljeli da na policama velikih tržnih centara i marketa bude što više domaćih organskih proizvoda. Zato ćemo u godinama koje dolaze ozbiljnije podržavati ovaj sajam“ kazao je ministar privrede Kantona Sarajevo Muharem Šabić.Stand grada Zagreba

Partner ovogodišnjeg sajma bio je Grad Zagreb koji se u Gradačcu predstavilo sa svojih 11 izlagača članova Obrtnička komore.

– „Mislim da je Zagreb idealno tržište za proizvođače iz ovih krajeva. Svi mi volimo domaće proizvode, a mi u Hrvatskoj ono što se proizvede u BiH smatramo također domaćim proizvodom“ – kazala je pročelnica ureda za gospodarstvo i energetiku Grada Zagreba Mirka Jozić.

I ove godine dodijeljene su medalje Gradačačkog sajma za kvalitet izloženih proizvoda i za najbolje rakije i jaka alkoholna pića. A novina je održavanje 1. Međunarodnog sajma pčelarstva u organizaciji Udruženja pčelara Pčela Gradačac. Dodijeleno je 88 medalja za kvalitet ocijenjenih medova. U saradnji sa Tehnološkim fakultetom iz Tuzle održano je i stručno savjetovanje za pčelare.sajam pcelara

U znak sjećanja na doajene u oblasti voćarstva prof.dr. Dževadu Jarebici  i dipl.ing. Senadu Malohodžiću,  novinaru i publicisti održana je promocija knjige Šljive i proizvodi od šljiva.

Tradicionalni 45. Međunarodni sajam poljoprivrede i prehrambene industrije – Sajam šljive otvorio je visoki predstavnik u BiH Valentin Inzko a pored njega svečanu vrpcu su presjekli  državni tajnik u Ministarstvu poljoprivrede Republike Hrvatske Tugomir Majdak i premijer Tuzlanskog kantona Jakub Suljkanović.Mlin Nezic Gradacac

Izlagači zadovoljni nastupom na gradačačkom sajmu poljoprivrede

 Ovogodišnji 45. međunarodni sajam poljoprivrede i prehrambene industrije – Sajam šljive u Gradačcu je privukao rekordan broj izlagača iz Bosne i Hercegovine i regiona. Za 320 izlagača, Sajam je bio centar sklapanja poslovne saradnje ali i stručnog educiranja poljoprivrednika i proizvođača.

Oficijalni sponzor ovogodišneg sajma u  Gradačcu je kompanija „Petrokemija“ Kutina koja slavi 50 godina postojanja, a zvanični partner je Grad Zagreb koji se na ovogodišnjem sajmu predstavio sa 11 izlagača članova Obrtničke komore.  Petrokemija

– “Dolazeći u ovaj lijepi kraj sve te godine postali smo više od poslovnih partnera, postali smo i prijatelji, ljudi poznaju našu tvrtku i njeno osoblje ne samo na sajamskom prostoru, nego i po gradu i širom BiH. Neprocijenjivo je sretati ljude na čijim se licima vidi iskreno veselje što je Petrokemija opet tu. Postalo je to mnogo više od samog marketinga, poprimilo je obilježja tradicije, druženja, razgovora i kroz sve to dodatno ojačavanje brenda naših vrhunskih proizvoda, savjeta za njihovu primjenu. Na kraju krajeva, kada krećemo prema Gradačcu nemamo osjećaj da idemo u goste, nego na neki način kao da se vraćamo kući nakon dužeg puta”, poručuju iz Petrokemije.OPG Kovacic Zagreb

Ana Kovačić predstavnik OPG-a – Branko Kovačić i Obrtničke komore Grada Zagreba, prvi je  puta predstavila svoje proizvode, a ostala je iznenađena toplinom ljudi i dočekom u Gradačcu.

– „Imamo izlagače sa raznim proizvodima, pa tako imate bučino ulje, razne namaze, dok se moj OPG bavi isključivo uzgojom i preradom bobičastog voća i ljekovitog bilja, od čega radimo sirupe, džemove i likere, dok ostatak sušimo u čajeve. Ovdje smo isključivo došli sa namjerom uspostavljanja poslovnih veza i odnosa“, rekla je Ana Kovačić.AS Group Jelah

Od kolektivnih izložbi, veliku pažnju i posjećenost, privukli su štandovi Ministarstva privrede Kantona Sarajevo i Županije Posavske, a kao i prethodnih godina svoje proizvode predstavili su i privrednici iz Srebrenika. Za posjetioce je bila interesantna i prezentacija jedne od najvećih grupacija u Bosni i Hercegovini  „AS Group“ Tešanj.

– „U sklopu AS grupacije posluje 15 firmi, koje se uglavnom bave prehranom i tekstilnom industrijom. Ovdje smo s ciljem da potrošačima predstavimo brendove svih naših kompanija, kako bi se uvjerili u kvalitet naših proizvoda. Naša konkurentska prednost je u tome što smo domaći brendovi, a to su prepoznali i naši potrošači koji su izuzetno zadovoljni odnosom kvaliteta i cijene“, istakao je Merim Stupar, brend menadžer “Swity” d.o.o Gradačac iz AS grupacije.

Damir Pavešić, vlasnik firme „Studius print“ koja se bavi proizvodnjom autoprikolica, ističe da su svi dojmovi prekrasni, grad je lijep, a ljudi ljubazni.

– „ Dosta izvozim svoje proizvode u Bosnu, a samim time ostvario sam mnogo kontakata, koji bi u budućnosti mogli rezultirati konkretnim poslovnim dogovorima“, rekao je Damir Pavešić.Ozen Doboj

Direktorica preduzeća „Ozen“ iz Doboja, Gordana Mehuljić ističe da svoje proizvode prvi puta predstavljaju na sajmu u Gradačcu i kako kaže jako je zadovoljna.

– „Pozitivno smo iznenađeni ljudima koji su ljubazni i susretljivi. Do sada smo dogovorili skoro 90% prodaje, imamo kupca koji će po završetku sajma doći po robu. Ono što mogu obećati, jeste da će sajam u Gradačcu biti uvršten u kalendar učešća našeg preduzeća“, poručila je Gordana Mehuljić.Simpak

Firma „Simpak“ Zagreb koja se bavi logistikom pakiranja voća i povrća, i ove godine je predstavila svoje proizvode na sajmu u Gradačcu.

– „Jako smo zadovoljni organizacijom, posjetom i potencijalnim klijentima. Kao posjtetitelji i učesnici primijetili smo da je šira lepeza ponude, a posebno nas raduje da se trendovski prati bioproizvodnja“, poručili su iz ove kompanije.

Generalna ocjena većine učesnika i izlagača, jeste da je Međunarodnis sajam poljoprivrede i prehrambene industrije uspješno organizovan i da je ispunio očekivanja.Bosper Tuzla

Udruženje „Bosper“ iz Tuzle redovni su učesnici Sajma u Gradačcu.

– „Primjetno je da Sajam u zadnjih par godina gubi na kvaliteti. Posijtilaca je sve manje i manje i bila bi zasita šteta, da ovakva manifestacija izgubi kontinuitet održavanja. Ukoliko je potrebno i mi ćemo ponuditi našu pomoć, kako bi Sajam vratili na nivo na koji smo navikli“, kazali su iz Bospera.

Promocija knjige „Šljive i proizvodi od šljiva“ Sa promocije knjige Sljive i proizvodi od sljiva 1 Nismo svjesni šta imamo

knjiga Sljiva i proizvodi od sljiveNa 45. gradačačkom Sajmu poljoprivrede i prehrambene industrije održana je promocija knjige „Šljive i proizvodi od šljiva“.  Knjiga je djelo grupe autora a urednici su prof.dr. Midhat Jašić, prof.dr. Drago Šubarić i prof.dr. Kadrija Hodžić.

– “Knjiga je izazvala veliki interes, kako akademske zajednice tako i proizvođača i prerađivača  šljive. Internacionalni karakter promociji dali su eminentni profesori iz inozemstva, posebno sa Sveučilišta u Osijeku. Obzirom da je knjiga bila posvećena doajenima u oblasti voćarstva prof.dr. Dževadu Jarebici  i dipl.ing. Senadu Malohodžiću,  novinaru i publicisti, promociju su uveličali članovi obitelji  i profesori sa Univerziteta u Sarajevu i Tuzli”, rekao je urednik prof.dr. Midhat Jašić.

Prof.dr. Drago Šubarić, prorektor Sveučilište Josipa Jurija Strossmayer u Osijeku, ističe kako je knjiga obuhvatila stručne aspekte šljive u lancu vrijednosti od farme do stola kao što su: sortiment, proizvodnja, sušenje, tehnološka dorada, pakiranje, kvalitet, standardizacija, tržište te šljivu u kulinarstvu.prof.dr. Drago Subaric

Jedan od urednika, prof.dr. Kadrija Hodžić, je rekao da osim što smo ponosni na tradiciju šljive, od šljive se može odlično živjeti, šljiva može biti interesantna za nauku, investitore, studente i da svako od nas može imati po jednu šljivu.prof.dr. Kadrija Hodzic

– “Naša namjera je bila trojaka i drago mi je da je to prepoznato. Prva namjera je bila da skrenemo pažnju na tradiciju šljive. Naši narodi su prije stotinu i više godina imali šljivu kao kultnu prehrambenu i kulturološku kategoriju. Šljiva je u narodnim pjesmama, u našim prezimenima, našim toponimima. Šljiva je prije 100 i više godina bila platežno sredstvo a u gdinama unazad glavni vanjsko-trgovinski predmet. Šljiva je bila predmet našeg predstavljanja davne 1876. godine u Filadelfiji. Time smo se ponosili i naša namjera je vratiti taj kult, jer puno znači u našim životima. Osim što vraćamo tradiciju, koja je uvijek vrijedna pažnje, želimo da ukažemo na ono što šljiva danas može.

Vjerovali ili ne, u jednoj godini smo klasificirani kao 10 zemlja u svijetu koja proizvoidi šljivu. Danas mi imamo 12,5 miliona stabala na 78 hiljada hektara. To je ogromna količina. Ali, prema procjenama, 30% šljive poropadene, 40 posto ide u rakiju, nekih 25-27 posto se preradi a samo tri do pet posto  ide u suhu šljivu. Govorili smo o kultu suhe šljive, 1908. godine 39 hiljada tona je izvezeno suhe šljive, sa primitivnim pušnicama i ljudima koji nisu znali tehnologiju. A danas, opet prema procjenama, jedva dobacimo do dvije hiljade tona. Imamo sve prirodne pretpostavke, 66 posto brdsko-planinskog terena koji pogoduje uzgoju šljive. Imamo klimatske i ekološke uslove. Samo smo problem mi. A to je upravo namjera autora i uređivača da skrenemo pažnju na tu kulturološku, nutritivnu, socijalnu i privrednu važnost šljive. Nema voća koje je važnije.

I treća namjera je da knjigu posvetimo onima koji su prvi skrenuli pažnju na šljivu. Na svu sreću, u posljednje vrijeme imamo Strategije razvoja koje u manjoj mjeri imaju šljivu. Imamo Privrednu komoru Tuzlanskog kantona i pišući svoj članak bio sam inspiriran onom što je govorio sekretar Suad Selimović o šljivi kao bh. brendu. Mi držimo da će ideja šljive ostati i širiti se i nadati je se da će se šljiva vratiti u naše živote”, rekao je prof.dr. Kadrija Hodžić.Knjiga sljiva i proizvodi od sljive posvecena Jarebici i Malohodzicu

Na promociji su o šljivi ali i doajenima bh. voćarastva i novinarstva u poljoprivredi Dževadu Jarebici i Senadu Malohodžiću govorili autori i recenzenti. Takođe, prisutnima su se obratili prodekan Poljoprivredno-prehrambenog fakulteta u Sarajevu prof.dr. Milenko Blesić, prodekan Tehnološkog fakulteta u Tuzli prof.dr. Sabina Begić i Prehrambeno-tehnološkog fakulteta u Osijeku dr.sc. Jurislav Babić.prof.dr. Midhat Jasic dr. sc. Meho Majdancic je govorio o Dzevadu Jarebici Sa promocije knjige Sljive i proizvodi od sljiva 2

Knjiga će naći svoje mjesto, kao udžbenik ali i kao vodič u poljoprivredi, prehrambenoj industriji i kulinarstvu.

Izlozba voica i povrca

Check Also

Picture 12950

Svi putevi vode u Teatar kabare Tuzla na III Festival premijera od 11.10.do 9.11. 2018

Teatar kabare Tuzla čije je sajedište već godinama u Hotelu „Tuzla“ i ove godine organizuje ...